ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Ι: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Συνεργατική ενεργός έρευνα στο διαδίκτυο.
Η συνεπαγωγική στατιστική ανάλυση ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο εκπαιδευτικής έρευνας.
Η χαρτογράφηση εννοιών στην εκπαιδευτική έρευνα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διευθυντές Γυμνασίων: Ποια θεωρούν αναγκαία βήματα για να ανταπεξέλθουν στο ρόλο τους στο μέλλον.
Σύγκλιση στις εκπαιδευτικές πολιτικές στη μη-τυπική τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη.
Εκπαίδευση και περιφερειακή ανάπτυξη. Η περίπτωση της Δωδεκανήσου.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ: Προσωπικότητα, βασική κατάρτιση, επιμόρφωση – μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακοί φοιτητές του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών: Κοινωνική προέλευση και κοινωνικό Status.
ΤΡΙΛΙΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΎΛΟΥ ΕΛΕΝΗ – ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες: μια πολυεπίπεδη ανάλυση.
Η πρακτική άσκηση ως πεδίο διαμόρφωσης της προσωπικής θεωρίας των υποψηφίων εκπαιδευτικών.
Πρακτική άσκηση φοιτητών/ φοιτητριών μέσω προσομοιωτικού τύπου διδασκαλίας.
Ερωτηματολόγιο προσωπικής θεωρίας δασκάλων.
Οι δυσκολίες των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης κατά την προετοιμασία και διεξαγωγή των διδασκαλιών τους στις πρακτικές ασκήσεις (Εμπειρική έρευνα).
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ IV: ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Η επίδραση των κοινωνικών παραγόντων στα περιεχόμενα του Αναλυτικού Προγράμματος.
Η διδασκαλία της πολιτιστικής κληρονομιάς στη Α/θμια Εκπ/ση: Μια διαθεματική προσέγγιση στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης.
Απασχολησιμότητα και Οικονομικά μαθήματα: Η Ελληνική Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση.
Ποιοτική διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την έννοια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Κριτήρια αξιολόγησης σχολικού εγχειριδίου του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο: Συγκριτική θεώρηση των Α.Π. του 1984 και του 1999.
Η Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία ως μάθημα επιλογής στο Ενιαίο Λύκειο.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΑΛΤΙΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΚΑΣΙΔΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ – ΔΑΪΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Η παιδική ηλικία στο νέο Ανθολόγιο της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού.
Οι εικόνες των άλλων στα κείμενα σχολικών εγχειριδίων: Δυνατότητες διδακτικής τους προσέγγισης.
Παιδαγωγικοί στόχοι του παιδικού περιοδικού «Αερόστατο»
Διδάσκοντας φιλοσοφία στα παιδιά.
Ο ρόλος της παρώθησης στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας από τους ενήλικες.
Εργαστήρια Φυσικής – Χημείας – Βιολογίας.
Εκπαιδευτικό λογισμικό πολυμέσων για τη θεματική ενότητα «Θρησκευτικά» στη Β΄/θμια Εκπ/ση.
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες μουσειακής αγωγής και σχολείο.
ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ – ΒΕΡΕΒΗ ΑΛΚΗΣΤΙΣ – ΤΖΑΡΤΖΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΚΑΤΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ V: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΖΩΗΣ: Διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μεθοδολογικές προσεγγίσεις.
Η αλληλεπίδραση των μαθητών σε ολιγοθέσια και πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία.
Η μη λεκτική επικοινωνία κατά τη διδασκαλία: Καταγραφή της μη λεκτικής συμπεριφοράς των μαθητών.
Κατ’ οικον εργασία – ελεύθερος χρόνος παιδιών Α΄,Β΄ & Γ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου.
Διαφοροποίηση διδασκαλίας: Είδη και Τεχνικές.
Το δημιουργικό γράψιμο στην ελληνική εκπαίδευση
Εκδοχές του ιστορικού λόγου στο ευρύτερο κοινωνικό πεδίο και εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Το θέατρο στο σχολείο: Παιδαγωγική αποστολή και αισθητική συγκίνηση.
Τρόποι μάθησης και στρατηγικές διδασκαλίας.
Μουσική εκπαίδευση: Διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικοί προβληματισμοί.
Η παιδαγωγική αξία του χώρου: Η μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο.
Διδακτική μεθοδολογία: Η στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα της ιστορίας.
Αλληλεπίδραση δυο γλωσσικών περιοχών της ορθογραφίας και της φιλαναγνωσίας.
Στάσεις στελεχών εκπαίδευσης και τοπικής αυτοδιοίκησης απέναντι στα ολιγοθέσια σχολεία.
Η προγραμματισμένη διδασκαλία του συντακτικού.
ΚΑΡΑΜΠΙΝΗ Π. – ΨΙΛΟΥ ΕΛ. – ΣΜΥΡΝΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Α.
Εκπαίδευση, πεποιθήσεις και οργάνωση της σχολικής τάξης.
ΖΟΥΚΗΣ Ν. – ΠΑΠΑΔΟΥΛΗ Ζ. – ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Θ. – ΠΑΣΧΑΛΙΩΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΠΑΤΣΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Κ.
ΣΑΪΤΗΣ ΧΡ. – ΠΑΝΑΪΚΑΣ Π. – ΣΑΪΤΗ ΑΝ. – ΚΥΡΙΑΚΗ Ρ.
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημιουργικών δραστηριοτήτων απέναντι σε θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των τμημάτων της απογευματινής ζώνης στα δημοτικά σχολεία με διευρυμένο ωράριο.
Η αξιοποίηση του μη «Σχολικού Χρόνου» αντίπαλο δέος της «Σχολικής Εργασίας»
ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Αναπαραστάσεις των δασκάλων για τη σχολική γνώση και τη μεταβίβασή της στους μαθητές.
Η επίδραση του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στη διαμόρφωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών.
Η αποτελεσματικότητα της Εξελικτικής Μουσικοθεραπείας σε παιδιά με αυτισμό: Οι δυσκολίες Σύνταξης Ερευνητικού Πρωτοκόλλου.
Η κατάκτηση των υποθετικών λόγων από τους μαθητές του Δημοτικού.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ
VI :
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ – ΕΙΔΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ
ΚΟΛΛΙΑΔΗΣ ΕΜ. – ΜΥΛΩΝΑΣ Κ. – ΚΟΥΜΠΙΑΣ ΕΜ. – ΒΑΡΦΗ Β.
Αυτοαντίληψη και Αναγνωστικές Δυσκολίες μαθητών Δ΄ Τάξης Δημοτικού Σχολείου.
Η σχέση των αναγνωστικών ενδιαφερόντων των μαθητών και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στο σχολείο.
Κοινωνικό status και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ ΑΝ. – ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΚΑΤ.
Ανίχνευση αναγνωστικών δυσκολιών – δυσλεξίας σε μαθητές Ε΄και Στ΄τάξης
Η Δυσγραφία στη σχολική ηλικία.
Αξιολόγηση μαθητών με αναγνωστικά προβλήματα και εκπαιδευτική παρέμβαση με τη χρήση του Η/Υ.
Σχολική ενσωμάτωση: Μια περίπτωση μελέτης
Παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία.
Καθ’ οδόν προς τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στην Κύπρο
Η πολιτική της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα. Μια ιστορική ανασκόπηση και μια συγκριτική προσέγγιση.
Εκπαιδευτικό πλαίσιο, δείκτες ποιότητας και προεκτάσεις για την εφαρμογή της ένταξης παιδιών με «ειδικές» εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό Δημοτικό Σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ VII: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η σχολική αποτυχία ως σχέση με τη γνώση.
Στάσεις και απόψεις των καθηγητών και μαθητών της Β΄/θμιας Εκπ/σης έναντι των παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση, σ’ ένα κόσμο που αλλάζει.
Αξιολόγηση του ειδικού Παιδαγωγού: Αμφισβήτηση και Προοπτικές.
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ – ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ
ΠΑΝΤΖΙΑΡΑ ΜΑΡ. – ΜΑΓΟΥ Π. – ΠΑΦΙΤΗΣ Χ. ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Κ.
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ Μ. – ΠΑΝΑΓΙΔΗΣ Ν. – ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Κ.
ΗΛΙΑ ΙΛ. – ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ Ρ. – ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Κ.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ Μ. – ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Γ. – ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Κ.
Παράγοντες που επηρεάζουν και προκαθορίζουν την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά.
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ Δ. – ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ Μ. – ΚΑΛΛΑΪΤΖΙΔΗΣ Γ. – ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΥ Δ. – ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ Β. – ΜΑΝΕΣΗΣ Ν. ΣΗΦΑΚΗ ΑΓΓ.
Ανάπτυξη test λεξιλογίου για τη Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ Δ. – ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ Γ. – ΣΗΦΑΚΗ ΑΓΓ. – ΑΝΔΡΕΟΥ ΕΛΕΝΗ – ΠΑΛΛΗΚΑΡΑ ΟΛ.
Σχέση δημιουργικότητας και ενδοπροσωπικού – εξωπροσωπικού ελέγχου.
Βαθμολόγηση στο Δημοτικό Σχολείο: Τι μας δείχνουν οι βαθμοί; Η περίπτωση της Δυτικής Αθήνας.
Η διαδικασία απόδοσης αιτιών της προσωπικής επίδοσης και της επίδοσης των άλλων από παιδιά Δημοτικού και τις/τους εκπαιδευτικούς τους.
Με τα μάτια του μαθητή: Διδακτική μεθοδολογία και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ VIII: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Απόψεις μελλοντικών νηπιαγωγών για την πρακτική τους άσκηση.
Η αισθητική παιδεία στις μικρές ηλικίες
Τα σχέδια των νηπίων ως μέσο αξιολόγησης του παιδαγωγικού στυλ της νηπιαγωγού.
Το δεκτικό λεξιλόγιο των νηπίων και ο τύπος του Νηπιαγωγείου (Κλασικό – Ολοήμερο) όπου φοιτούν.
Αξιολόγηση της εμπλοκής των γονέων στην προσχολική αγωγή.
Η συνεκπαίδευση στην προσχολική ηλικία: Οι στάσεις των γονέων των παιδιών χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες.
ΚΟΝΤΑΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
-ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η απτική μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των νηπίων: μελέτη περίπτωσης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΧ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Καταγραφή των ενδιαφερόντων των μαθητών και των απόψεων τους για ένα σύγχρονο σχολείο.
Συμπεράσματα από την εφαρμογή του test: Εξέλιξη της αξονικής συμμετρίας στα παιδιά 4-7 ετών.
Γλωσσική ανάπτυξη: Τα σημασιολογικά πεδία παιδιών ηλικίας 3 έως 9 ετών.
ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ ΑΝ. – ΑΓΑΠΗΤΟΥ Π.
ΜΕΝΕΓΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ – ΡΟΥΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡ.
Σχέσεις μεταξύ προβλημάτων συμπεριφοράς, σχολικής προσαρμογής και της κοινωνικής αποδοχής των νηπίων.
Διαφορές φύλων στην επεξεργασία λεκτικών ερεθισμάτων.
Γνωστική προσαρμογή και επιτάχυνση: Η περίπτωση της μετάβασης των παιδιών από τη δραχμή στο ευρώ.
Η μοναξιά στα αναγνωστικά και στα ανθολόγια του δημοτικού σχολείου: Υπό το πρίσμα της αναπτυξιακής ψυχολογίας
ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ ΧΡ. – ΓΙΑΒΡΙΜΗΣ ΠΑΝ. – ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝ. – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΕΛ. – ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ.
Συνεργασία Πανεπιστημίου με τη Σχολική Κοινότητα στο πλαίσιο παροχής Συμβουλευτικών – Ψυχολογικών Υπηρεσιών.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Χ : ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινωνική διάσταση των προβλημάτων και στάσεων των εφήβων των αστικών κέντρων.
ΔΑΝΑΣΣΗΣ –ΑΦΕΝΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ –ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΜΥΛΩΝΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΣΠΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ – ΖΩΗ
Κοινωνιολογική διάσταση της γλωσσικής επάρκειας των μαθητών του Λυκείου.
ΕΜΒΑΛΩΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
OPTICON: Συμβολή στις τεχνικές απεικόνισης και ανάλυσης των κοινωνικών δικτύων.
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας.
Η επίδραση εξωγενών και ενδογενών παραγόντων στη συμμετοχή των μαθητών σε κοινωνικές δραστηριότητες.
Εναλλακτικές προτάσεις για την εκπαίδευση και τη δημιουργική απασχόληση ατόμων με ειδικές ανάγκες.
ΠΑΣΙΑΡΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Ιστορίες από ένα μικρό, νησιώτικο κράτος.
Ηθική και πολιτική αγωγή στον Ε. DURKHEIM.
Η αυτοαντίληψη των εφήβων Ελληνοποντίων Παλιννοστούντων μαθητών: Δομή και παράγοντες συσχέτισης.
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Εκπαιδεύοντας τους δασκάλους για την πολιτισμική και γλωσσική διαφορετικότητα: Ένα μοντέλο για όλους τους δασκάλους.
Αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας των μειονοτικών σχολείων σήμερα από το μουσουλμάνο δάσκαλο και παγκοσμιοποίηση: Στοιχεία έρευνας με τη μέθοδο της δομημένης συνέντευξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΙ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το γλωσσικό ζήτημα κατά το Νεοελληνικό Διαφωτισμό.