ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Πέμπτη 8 Νοεμβρίου
2001
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου
Ναυπλίου
17.30 - 19.00 |
Προσέλευση - Εγγραφή συνέδρων |
|
|
- Πανηγυρική έναρξη των εργασιών του
10ου Διεθνούς Συνεδρίου |
|
|
|
|
|
|
|
|
Προεδρείο: |
Π. ΞωχΕλλης |
|
Α. ΚοσμΟπουλος |
|
|
Γ. ΤερζΗς |
|
|
Θ. ΕξαρχΑκος |
|
|
Γ. ΔΗμου |
|
|
|
Μ. Καΐλα |
|
|
Π. ΚωνσταντινΟπουλος |
|
|
|
|
|
|
|
- Υποδοχή συνέδρων από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής
Καθηγητή Αθανάσιο Τριλιανό |
|
|
- Χαιρετισμός ευλογία από το Σεβ. Μητροπολίτη Αργολίδος κ.κ Ιάκωβο |
|
|
- Χαιρετισμός - Ομιλία του Προέδρου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
Καθηγητή Αθανασίου Παπά |
|
|
- Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου Καθηγητή
Αθανάσιο. Γαγάτση |
|
|
- Χαιρετισμός από τον κ. Νομάρχη Αργολίδος |
|
|
- Χαιρετισμός από τον κ. Δήμαρχο Ναυπλίου |
|
|
- Κήρυξη εργασιών από τον κ. Πέτρο Ευθυμίου, Υπουργό Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων |
|
|
- Ομιλία του Καθηγητή Ιωάννη Κογκούλη με θέμα: Ελληνορθόδοξη παιδεία, παγκοσμιοποίηση και παγκοσμιότητα |
|
|
|
|
21.15 |
Δεξίωση - Μπουφές |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου
2001
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ναυπλίου
Προεδρείο: |
Κ. ΧΑρης |
|
Ν.
ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ |
|
Αθ. ΓαγΑτσης |
|
Χ. Κωνσταντίνου |
|
Φ. ΚοσσυβΑκη |
|
Σ. ΝικΟδημος |
|
Π. ΞηντΑρης |
8.30 - 9.00 |
IRMGARD BOCK (Πανεπιστήμιο Μονάχου) |
|
|
Globulisierung
- eine Chance für die Bildung oder ein Verhähgnis? |
Σε γραπτό κείμενο |
|
|
|
9.00 - 9.30 |
LESLIE S. WOODCOCK ( |
Σε γραπτό κείμενο |
|
The Globalisation of Education: a United Kingdom (UK)
perspective |
|
|
|
|
9.30 - 10.00 |
ΣHΦΗΣ ΜΠΟΥΖΑΚΗΣ |
|
|
Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση. Κυρίαρχα παραδείγματα, εκπαιδευτικές
πολιτικές, σύγχρονες τάσεις.
|
|
|
|
|
10.00 - 10.30 |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ |
|
|
|
|
10.30 - 11.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
Β. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Αίθουσες 1ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπλίου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
|
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ |
|
Συντονιστές: Π. Κωνσταντινόπουλος - Δ. Σίδερης |
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ Α΄ |
|
Προεδρεύοντες: Γ. Αραβανής - Γ. Νικολάου - Α. Παμουκτσόγλου |
|
|
|
ΧΑΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΤΡΑΜΑΝΗΣ |
|
Εκπαιδευτικά συνδικάτα και αποκεντρωτικές πολιτικές στην εκπαίδευση. Ελλάδα, Γαλλία, Αγγλία - δεκαετία 1990. Μια συγκριτική μελέτη |
|
|
|
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ |
|
Παγκοσμιοποίηση και εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα: Τάσεις, επιδράσεις, προοπτικές |
|
|
|
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑ-ΡΕΠΠΑ - ΘΩΜΑΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ |
|
Οι επιδράσεις της παγκοσμιοποίησης στον τομέα της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Αξιολόγησης στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα |
|
|
|
ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ Α. ΣΙΜΕΝΗ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ι. ΦΩΤΕΙΝΟΣ |
|
Το ιδεολόγημα της παγκοσμιοποίησης στις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες της δεκαετίας του 1990 στην Ελλάδα |
|
|
|
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ι. ΚΟΥΚΛΗΣ |
|
Παγκόσμιοι κίνδυνοι - Κίνδυνοι από την παγκοσμιοποίηση - Ο ρόλος της εκπαίδευσης |
|
|
|
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ |
|
Προσδοκίες και προβλήματα για το αποτελεσματικό σχολείο στην 3η χιλιετία |
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
|
|
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ Β΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Η. Ματσαγγούρας - Κ. Λάμνιας
- Α. Παπασταμάτης
|
|
|
|
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΛΔΗ
|
|
Η
παγκοσμιοποίηση της παιδικής ηλικίας: Τα παραδείγματα του αναπτυγμένου και
του υπό ανάπτυξη κόσμου
|
|
|
|
ΣΟΦΙΑ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και εθνική πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην εκπαίδευση, μέσα από τα
"πράσινα" βιβλία (green papers)
και τα "άσπρα" βιβλία (white papers) της δεκαετίας 1991 - 2001
|
|
|
|
ΘΕΟΧΑΡΟΥΛΑ ΜΑΓΟΥΛΑ
|
|
Παγκοσμιοποιημένη οικονομία και εκπαιδευτική πολιτική
|
|
|
|
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΡΤΣΙΔΗΣ - ΕΛΕΝΗ ΧΟΝΤΟΛΙΔΟΥ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και εκπαίδευση: Ο μύθος της αποδυνάμωσης των εθνικών κρατών και ο ρόλος τους
στα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα
|
|
|
|
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗΣ
|
|
Κριτική
θεώρηση της θεωρίας της παγκοσμιοποίησης και της διεθνούς εκπαίδευσης:
Αντίσταση στην παγκοσμιοποίηση, διλήμματα στα πλαίσια ενός παγκοσμιοποιημένου εκπαιδευτικού συστήματος με ιδιαίτερη
αναφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
|
|
|
|
ΑΜΑΛΙΑ ΥΦΑΝΤΗ
|
|
Η
παγκοσμιοποίηση και οι επιρροές της στην εκπαιδευτική πολιτική. Μια κριτική
προσέγγιση
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ Γ΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Δ. Γουδήρας - Σ. Κανάκη -
Β. Παπαδημητρίου
|
|
|
|
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - NIHAD TAHA
- ΣΤΕΛΛΑ ΓΥΠΑΡΗ
|
|
Πολίτης του
κόσμου ή της παγκοσμιοποίησης; Εκπαίδευση, πολιτική κοινωνικοποίηση και οι
αντιφάσεις της παγκοσμιοποίησης: ιστορική ανασκόπηση και κοινωνιολογικές
διαστάσεις
|
|
|
|
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΑΛΟΥΜΗ-ΒΙΔΑΛΗ
|
|
Η πρόκληση της
παγκοσμιοποίησης και η πολιτική της Προσχολικής Αγωγής στην Ελλάδα: τάσεις,
αντιθέσεις και προοπτικές
|
|
|
|
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΓΚΙΒΑΛΟΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
- Έθνος /Κράτος
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
|
|
|
|
ΑΓΩΓΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ |
|
|
|
Συντονιστές: Ζ.
Παπαναούμ-Τζίκα - Γ. Νάσαινας
|
|
|
|
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ
|
|
Ευρωπαϊκή
ιδιότητα του πολίτη και πολιτική διαπαιδαγώγηση
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΤΣΗΣ
|
|
Παιδική
λογοτεχνία, μια μόνιμη παρουσία ανάμεσα στο δίπολο τοπικός πολιτισμός και
παγκοσμιοποίηση
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ
|
|
Η
Παγκοσμιοποίηση μέσα από τη διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της Ιστορίας
στην Ελληνική Εκπαίδευση
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ Δ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Α. Μπρούζος - Α. Δρούγκας
- Δ. Αντωνακάκης
|
|
|
|
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΤΖΙΑ-ΣΤΑΥΛΙΩΤΗ - ΙΟΥΛΙΑ-ΑΘΗΝΑ ΣΠΙΝΘΟΥΡΑΚΗ
|
|
Διαπολιτισμικότητα - διαθεματικότητα και
Προγράμματα Σπουδών: Λόγος και Αξιολογήσεις
|
|
|
|
ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ - ΜΑΡΙΓΟΥΛΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
|
|
Η μάθηση στη
μοντέρνα εποχή των αλλαγών
|
|
|
|
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ Π.
ΙΩΑΝΝΟΥ
|
|
Η Ιστορική
Παιδεία στο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης, της Κοινωνίας, της Γνώσης και της
Πληροφορίας. Η τριπλή διάσταση της σύγχρονης πραγματικότητας και το διδακτικό
εγχειρίδιο της Ιστορίας της Β/θμιας Εκπαίδευσης
|
|
|
|
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΡΟΥΖΟΣ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΑΠΤΗ
|
|
Η
συμβουλευτική στην Ελληνική Εκπαίδευση την Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΣΙΑΡΔΗ
|
|
Σχολική
κουλτούρα: σύγχρονες τάσεις και αναγκαίες αλλαγές
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΣΣΑΚΟΣ
|
|
Το ανθρώπινο
πρόσωπο μέσα στην πλημμυρίδα της
παγκοσμιοποίησης
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ Ε΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Σ. Κρίβας - Κ. Δημητριάδου - Μ. Ραπτάκη
|
|
|
|
ΣΠΥΡΟΣ ΚΡΙΒΑΣ
|
|
Νέες
ικανότητες για τη μετάβαση των νέων από το σχολείο στο χώρο της εργασίας στα
πλαίσια των σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων: μια πρόκληση για την
αγωγή και την εκπαίδευση
|
|
|
|
|
|
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΕΣΙΔΟΥ
|
|
Η εκπαίδευση
για τα ανθρώπινα δικαιώματα ως στόχος της εκπαίδευσης σε μια διεθνοποιημένη
κοινωνία
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ - ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΟΝΩΤΗ
-
ΔΟΜΝΑ ΚΑΚΑΝΑ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και παιχνίδι: Ποιος δε γνωρίζει τα Pokemon;
|
|
|
|
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΦΟΣ - ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΣΑΡΟΥ
|
|
Εθνική και
Παγκόσμια Ταυτότητα στα Προγράμματα Σπουδών της Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση
|
|
|
|
ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ
|
|
Η προσέγγιση
της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από τα εκπαιδευτικά σχέδια Comenius. Ένα παράδειγμα από την ελληνική πραγματικότητα
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ
ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
|
|
Τα διδακτικά
βιβλία της ιστορίας πολυπολιτισμικών χωρών. Το
παράδειγμα της Σιγκαπούρης
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
11.30 - 14.00 |
ΟΜΑΔΑ ΣΤ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Γ. Δράκος - Α. Γιανίτσας - Ε. Ματή-Ζήση
|
|
|
|
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΟΣ
|
|
Το μάθημα της
λογοτεχνίας στο μεταίχμιο εθνοκεντρικής και διαπολιτισμικής χρήσης: προκλήσεις και κριτήρια
|
|
|
|
ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΥΚΑ
|
|
Κείμενα με
ιστορικό περιεχόμενο στα διδακτικά εγχειρίδια η Γλώσσα μου και η αξιοποίησή τους στο σημερινό διαπολιτισμικό
σχολείο
|
|
|
|
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΠΟΘΑΝΑΣΗ
|
|
Η επαφή του
μαθητή της Α/θμιας Εκπαίδευσης με τη γλωσσική
ποικιλία ως παράμετρος του γλωσσικού μαθήματος, στο πλαίσιο της
παγκοσμιοποίησης. Μια ερευνητική προσέγγιση των εγχειριδίων της Γλώσσας
|
|
|
|
ΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ
|
|
Οι φιλοδοξίες
των εφήβων στην εποχή της παγκοσμιοποίησης: Αναχρονισμός ή προσαρμογή;
|
|
|
|
ΣΜΑΡΑΓΔΑ Λ. ΖΑΓΚΟΥ
|
|
Η οικουμενικοποίηση του πολίτη μέσω του Μαθήματος της
Ιστορίας
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ
|
|
Η ελληνική
εκπαίδευση σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ Α΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Ε Κολλιάδης - Α. Καποθανάση
- Ζ. Μυλωνάκου-Κεκέ
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ
|
|
Η
παγκοσμιοποίηση στη διαπολιτισμική διάσταση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας
|
|
|
|
Ι. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ - Ν. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ - Μ.
ΜΠΕΓΛΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Από τη "societa clausa" στην "ανοιχτή κοινωνία" της
παγκοσμιοποίησης. "Όταν το σήμερα γίνεται χθές":
Οι πραγματολογικές δυσανεξίες των Ανθολογίων του Δημοτικού Σχολείου
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΙΒΡΙΝΤΕΛΗ
|
|
Η παρουσία της
ετερότητας του "άλλου" στο Α.Π. της ελληνικής Α/θμιας
Εκπαίδευσης. Συγκριτική θεώρηση του τελευταίου τετάρτου του 20ου
αιώνα(1977,1982,1998)
|
|
|
|
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΟΥΚΗΣ - ΘΩΜΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΛΙΟΣ
- ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΣΧΑΛΙΩΡΗ
|
|
Οργανωτικά Μοντέλα
διαχείρισης Διεθνών Προγραμμάτων. Η περίπτωση του Μ.Δ.Δ.Ε. 1997 - 2000
|
|
|
|
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Ευέλικτα Α.Π.
με διεπιστημονικές - διαθεματικές προσεγγίσεις
απαντούν δημιουργικά στην παγκοσμιοποίηση
|
|
|
|
ΕΛΕΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ - ΜΑΡΙΑ ΚΑΪΛΑ
|
|
Δυσκολίες,
ασυμβατότητες, αντινομίες: η φιλοσοφία της παγκοσμιοποίησης στην εκπαίδευση
και αντίστροφα
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ Β΄
|
|
Προεδρεύοντες:Θ.
Μαγουλά - Γ. Γκολέμης - Μ. Τζενάκη
|
|
|
|
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΝΙΚΗΤΑΡΑ
|
|
Η παγκοσμιοποίηση
ως θεωρητική και πολιτική επιδίωξη για την ενοποίηση του πολιτιστικού,
οικονομικού και γεωγραφικού χώρου
|
|
|
|
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΠΟΝΙΔΗΣ
|
|
Όψεις
εθνοκεντρισμού στην εποχή της παγκοσμιοποίησης: η σχολική ζωή στις εθνικές
επετείους της 28ης
Οκτωβρίου και της 25ης
Μαρτίου
|
|
|
|
ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ -
ΟΘΩΝΑΣ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ
|
|
Έρευνα των
προδιαγραφών της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος στο Γυμνάσιο υπό το
πρίσμα μιας παγκόσμιας προοπτικής της εκπαίδευσης
|
|
|
|
ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Η ελληνική παιδεία
σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον: προβλήματα και
ζητούμενα
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΤΖΕΝΑΚΗ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και διεπιστημονική διδασκαλία στην Α/θμια
Εκπαίδευση
|
|
|
|
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΙΚΑΣ - ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΧΑΤΖΑΚΗ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και η κριτική θεωρία της παιδαγωγικής
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ Γ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Ε. Ντολιοπούλου - Ε. Κουνέλη
- Δόμνα Κακανά
|
|
|
|
ΖΑΦΕΙΡΟΥΛΑ ΚΑΓΚΑΛΙΔΟΥ
|
|
Συμβουλευτική
- Προσανατολισμός: η συμβολή του θεσμού στην εκπαίδευση και επαγγελματική
ανάπτυξη μεταναστών μαθητών
|
|
|
|
ΔΩΡΟΣ
ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ - ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΟΝΤΟΒΟΥΡΚΗ -
ΠΟΛΥΞΕΝΗ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
|
|
Το νέο
πρόγραμμα σπουδών για τη γλωσσική διδασκαλία και το θέμα της παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΓΙΩΝΑ
|
|
Διαπολιτισμική επικοινωνία: μαζί ζούμε μαζί μαθαίνουμε
|
|
|
|
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Θ. ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ
|
|
Παγκοσμιότητα -
"Τοπικότητα" μέσα από το Σύστημα Orff.
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗΣ
|
|
Ταυτότητες -
περιβάλλον και διδακτική της γενικής και της τοπικής ιστορίας στην εποχή της
διεθνοποίησης
|
|
|
|
ΠΑΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
|
|
Κοινωνικοψυχολογικός προβληματισμός στην αγωγή κοινωνικοποίησης -
παγκοσμιοποίησης
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ Δ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Λ. Σκούρα - Σ. Πανταζής - Μ. Βαϊνά
|
|
|
|
ΜΟΝΙΚΑ ΠΑΠΑ
|
|
Οι διαχρονικές
αξίες της ελληνικής παιδείας, αντίπαλο δέος στην παγκοσμιοποίηση
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ
|
|
|
|
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ |
|
|
|
Συντονιστές: Γ. Δήμου - Ε.
Φυριππής
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΛΙΩΤΗΣ
|
|
Η σχολική βία
στην προοπτική της παγκοσμιοποίησης. Η φύση και η έκταση του προβλήματος στη
χώρα μας
|
|
|
|
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Η ελληνική
παιδεία: δυνατότητα και πρόκληση για την προώθηση των κοινά αποδεκτών αρχών
της παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
|
|
Το
εκπαιδευτικό πρόβλημα των ελληνόπουλων της Βόρειας Γερμανίας
|
|
|
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
|
|
Εκπαίδευση των
εκπαιδευτικών στη θεματική της διαπολιτισμικής
αγωγής: η συμβολή της ενδοσχολικής επιμόρφωσης
|
|
|
|
ΑΡΓΥΡΗΣ ΗΡΓΗΣ
|
|
Πολιτικός
γλωσσικός σχεδιασμός και διγλωσσία. Οι μειονοτικές γλώσσες στην Ελλάδα
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ Ε΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Β. Μακράκης - Η. Δήμος - Κ. Μιχαλοπούλου
|
|
|
|
ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΑΚΗ - ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ
|
|
Ο ρόλος της
παιδείας στην κοινωνία της παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
ΛΑΜΠΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΌΠΟΥΛΟΣ
|
|
Αθλητική αγωγή
και διαπολιτισμική εκπαίδευση: η περίπτωση του
ποδοσφαίρου ως μέσου αγωγής και συνύπαρξης των μικρών αθλητών
|
|
|
|
ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΛΑΔΑ
|
|
Η διδασκαλία
της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Τα διδακτικά προβλήματα, ο διδακτικός
σχεδιασμός της
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΚΕΛΕΠΟΥΡΗ
|
|
Η εικόνα του
"ξένου" στα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Λυκείου: Μια
ανάγνωση υπό το πρίσμα της πολυπολιτισμικής
εκπαίδευσης
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΑ
ΑΝΔΡΕΟΥ - ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ
|
|
Μετανάστευση
και διγλωσσία: εκτίμηση των λεκτικών ικανοτήτων Αλβανών Μεταναστών που
μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα ως ξένη
|
|
|
|
ΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΚΟΚΚΙΝΗΣ
|
|
Μετανάστευση
και διγλωσσία
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
|
|
16.30 - 18.30 |
ΟΜΑΔΑ ΣΤ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Γ. Παπάς - Π. Φραντζή - Ε. Καρατζιά
|
|
|
|
ΛΕΛΑ ΓΩΓΟΥ
|
|
Διαπολιτισμικη προσέγγιση και κοινωνική ένταξη
|
|
|
|
ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΕΡΓΙΩΤΗΣ
|
|
Το διαπολιτισμικό σχολείο και ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου
|
|
|
|
ΚΑΖΟΥΛΗ ΚΟΥΡΤΗ
|
|
Διάλογος: ένα
εναλλακτικό μαθησιακό περιβάλλον για τη διδασκαλία δεύτερης γλώσσας
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΔΕ
|
|
Φωνολογική
συνειδητοποίηση δίγλωσσων παιδιών προσχολικής ηλικίας
|
|
|
|
ΘΩΜΑΗ ΜΠΕΡΖΑΜΑΝΗ
|
|
Η χρήση της
βιογραφικής μεθόδου στη διερεύνηση της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας των
παλιννοστούντων φοιτητών από τη Γερμανία στα Παιδαγωγικά Τμήματα
|
|
|
|
ΧΡΥΣΗ
ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ - ΑΙΚ. ΓΚΑΡΗ
- Κ. ΜΥΛΩΝΑΣ - Κ. ΛΥΚΙΤΣΑΚΟΥ
|
|
Ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της προσαρμογής παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο
ελληνικό σχολείο: έρευνα και ψυχολογική - συμβουλευτική παρέμβαση
|
|
|
18.30-19.00 |
Διάλειμμα - καφές |
|
|
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ Α΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Μ. Γκίβαλος - Α. Μπαβέλης
- Α. Σιπητάνου
|
|
|
|
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΜΑΡΟΥΔΗΣ - ΕΛΕΝΗ ΓΡΙΒΑ
|
|
Το διεθνές
έτος γλωσσών. Μια νέα ευκαιρία για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και της
πολυγλωσσίας
|
|
|
|
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΥΔΑΚΗ
|
|
Η διδασκαλία
της λογοτεχνίας και η καλλιέργεια διαπολιτισμικής
συνείδησης
|
|
|
|
ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΥΡΙΔΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΙΝΑΣ - Β.
ΔΡΟΣΟΣ - Σ. ΚΑΣΙΔΟΥ - Α. ΓΑΛΑΝΗ
|
|
Όταν ο
διεθνισμός σκοντάφτει στο γείτονα-εχθρό. Κοινωνιολογικές και γλωσσικές
προσεγγίσεις του λόγου των μαθητών του Λυκείου για τους Τούρκους και
διδακτικές προεκτάσεις
|
|
|
|
ΜΙΧΑΗΛ ΤΣΑΚΑΛΟΣ
|
|
Η διδασκαλία
της ελληνικής μεταναστευτικής Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο, ως μέσο
τροποποίησης της στερεοτυπικήης στάσης των μαθητών
μας, έναντι των μειονοτικών και μεταναστευτικών πληθυσμών
|
|
|
|
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΡΤΑΚΗ - ΣΕΒΗ ΠΑΙΔΑ
|
|
Εκπαίδευση
παιδιών μεταναστών στη Χίο. Δεδομένα και ζητούμενα
|
|
|
|
ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΒΛΑΧΟΣ
|
|
Δυσκολίες στην
ανάγνωση και τη γραφή αλλόγλωσσων μαθητών του δημοτικού σχολείου
|
|
|
21.30 |
Δείπνο |
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ Β΄
|
|
Προεδρεύοντες:Π.
Κυριακίδης - Λ. Μπόμπας - Α. Νάσαινας
|
|
|
|
ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΜΠΟΜΠΑΣ
|
|
Διαπολιτισμική εκπαίδευση του γραφείου: τούτα τα λόγια τα μεγάλα μα και τα χρήσιμα
|
|
|
|
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ
|
|
Διαφορετικότητα
και Πολυδύναμη Διδασκαλία στο Σύγχρονο Πολυπολιτισμικό
Σχολείο
|
|
|
|
ΔΟΜΝΑ-ΜΙΚΑ ΚΑΚΑΝΑ - ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΡΑΤΖΑ
|
|
Πρόγραμμα -
πρόταση για την ευαισθητοποίηση και διδασκαλία των αγγλικών στα ελληνόπουλα
της προσχολικής ηλικίας: εφαρμογή και αξιολόγηση
|
|
|
|
ΗΛΙΑΣ Χ. ΔΗΜΟΣ
|
|
Οι όψεις της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ελληνικού δημοτικού
σχολείου την περίοδο 1997-2001. Η περίπτωση της Ανατολικής Αττικής
|
|
|
|
ΑΙΜΙΛΙΑ ΚΕΚΑ
|
|
Εγγραμματισμός δια της διδασκαλίας των κειμενικών ειδών:
μια εναλλακτική πρόταση για τη γλωσσική αγωγή στη σύγχρονη εκπαίδευση
|
|
|
|
ΣΥΜΕΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
- μετανάστευση και παλιννόστηση των ελλήνων δασκάλων στην και από τη Γερμανία
|
|
|
21.30 |
Δείπνο
|
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ Γ΄
|
|
Προεδρεύοντες:Λ.
Γώγου - Ν. Ζούκης - Α. Βερέβη
|
|
|
|
ΛΑΜΠΡΙΝΑ ΓΙΩΤΗ - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΟΒΑ-ΚΑΛΤΣΟΥΝΗ
|
|
Ευρωπαϊκή
Διάσταση στην Εκπαίδευση: Στάσεις, απόψεις και επίπεδο πληροφόρησης των
εκπαιδευτικών για την προοπτική της ελληνικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της
Ευρωπαϊκής Ενοποίησης
|
|
|
|
ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΒΕΡΕΒΗ
|
|
Η
πολύ-πολιτισμική και η εθνική διάσταση στα Α.Π. της Ελλάδας και του Καναδά
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
|
|
Η κοινωνική
ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από διαπολιτισμικά αναπαραστασιακά
πεδία: μονογραφικές προσεγγίσεις ευρωπαϊκών
σχολικών μονάδων
|
|
|
|
ΓΙΩΡΓΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ
|
|
Δίγλωσσα
σχολικά προγράμματα και γλωσσική ευαισθητοποίηση των μαθητών: Προς μια
παγκόσμια κοινωνία των πολιτών
|
|
|
|
ΗΛΙΑΣ ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΑΚΗΣ
|
|
Περιφερειακές
ταυτότητες και εκπαίδευση: οριοθετήσεις και αναπαραστάσεις των Βαλκανίων και
της Μεσογείου από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς
|
|
|
|
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΒΑΡΗΣ - ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΟΝΣΟΛΑΣ
|
|
Η πολυπολιτισμικότητα ως πρόκληση εκδημοκρατισμού και ο
ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
|
|
|
21.30 |
Δείπνο
|
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ Δ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Π Ξηντάρης - Σ. Νικολάου - Κ. Παπαχρήστος
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΣΗ
|
|
Πιλοτικό
ολοήμερο δημοτικό σχολείο. Προϋποθέσεις, προοπτικές, δυνατότητες εφαρμογής
προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ένα
παράδειγμα δράσης
|
|
|
|
ΕΛΕΝΗ ΜΑΤΗ-ΖΗΣΗ
|
|
Αλλοδαποί,
παλιννοστούντες και Έλληνες συμμαθητές στο δημοτικό σχολείο: Διερεύνηση του
εκπαιδευτικού προγράμματος υπό το πρίσμα των ατομικών αναγκών τους
|
|
|
|
ΣΟΥΖΑΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
|
|
Η φιλοσοφία
του σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού. Η ρατσιστική νοοτροπία στην
εκπαίδευση
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
|
|
Ο Κοραής και η
Δυτική Παιδεία
|
|
|
|
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΚΡΑΚΗΣ
|
|
Εκπαιδεύοντας
τον εκπαιδευτικό της ελληνικής Διασποράς μέσω ενός διαδικτυακού
συστήματος
|
|
|
|
ΕΛΕΝΗ ΛΕΟΝΤΣΙΝΗ
|
|
Παγκοσμιοποίηση,
πολιτισμικός πλουραλισμός, εθνική ταυτότητα και εκπαίδευση
|
|
|
21.30 |
Δείπνο
|
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ Ε΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Χ. Βιτσιλάκη - Σ. Σκαμάγκα
- Α. Γιαννίκας
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΣΠΑΝΟΣ
|
|
Ευρωπαϊκή
ολοκλήρωση και μακρόπνοη πολιτική για
την ελληνική γλώσσα
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ -
ΖΩΗ ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και διδασκαλία ξένων γλωσσών στο ελληνικό σχολείο. Το παράδειγμα της
Ισπανικής γλώσσας
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ IV
|
|
|
|
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
|
|
|
|
Συντονιστές: Γ. Σπανός -
Α. Υφαντή
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΒΑΪΝΑ
|
|
Παιδαγωγικό σχέδιο για τη θεμελίωση μιας παγκόσμιας οικολογικής συνείδησης με βάση την αρχαία ελληνική μυθολογία |
|
|
|
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΥΚΑΡΗΣ |
|
Παγκοσμιοποίηση
και περιβαλλοντική εκπαίδευση
|
|
|
|
Κ. ΤΑΜΟΥΤΣΕΛΗ - Μ. ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΙΔΟΥ - Ι. ΤΣΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Περιβαλλοντική
εκπαίδευση και εκπαίδευση για την παγκοσμιοποίηση: Ο κόσμος στην τάξη μου -
Αφρική Σαχάρα
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΟΛΙΑ
|
|
Η χρήση του Διαδικτύου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Δυνατότητες
και κίνδυνοι στην εποχή της πολιτισμικής παγκοσμιοποίησης
|
|
|
21.30 |
Δείπνο
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19.00 - 21.00 |
ΟΜΑΔΑ ΣΤ΄
|
|
Προεδρεύοντες:
Π. Πασιαρδής - Χ. Παπαγεωργίου
- Ν. Παππάς
|
|
|
|
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΥΝΕΛΗ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΣ
|
|
"Σκέψου
παγκόσμια, δράσε τοπικά". Η συμβολή της
διδασκαλίας της τοπικής ιστορίας στην περιβαλλοντική αγωγή και εκπαίδευση, σε
μια πορεία βιώσιμης ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΡΑΠΤΑΚΗ
|
|
Ο ρόλος της
περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στη δημιουργία του παγκόσμιου πολίτη
|
|
|
|
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
|
|
Η επίτευξη της
βιώσιμης ανάπτυξης ως εκπαιδευτικού στόχου
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ V
|
|
|
|
ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ
|
|
|
|
Συντονιστές: Ε. Ταρατόρη -
Μόνικα Παπά
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ
|
|
Πολιτισμικότητα και θρησκεία: από τον κοινωνικό έλεγχο προς την ευτυχία του ανθρώπου |
|
|
|
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΟΡΤΕΛΑΝΟΣ
|
|
Πολιτισμικότητα και θρησκεία. (παγκοσμιοποίηση ή καθολικότητα)
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΩΣΗΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και θρησκευτική ταυτότητα
|
|
|
|
|
|
|
21.30 |
Δείπνο
|
|
|
|
|
|
|
Σάββατο 10 Νοεμβρίου
2001
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ναυπλίου
Προεδρείο: |
Α.
ΤριλιανΟς |
|
Α.
ΠαπαϊωΑννου |
|
Δ.
ΧατζηδΗμου |
|
Δ.
ΘΩΙδης |
|
Πρόεδρος ΕΛΜΕ Αργολίδας |
|
Πρόεδρος
Δασκάλων-Νηπιαγωγών ’ργους |
|
Πρόεδρος
Δασκάλων-Νηπιαγωγών Ναυπλίας-Ερμιονίδος |
8.30 - 9.00 |
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΥΡΓΙΩΤΑΚΗΣ |
|
Ελλάδα, Ευρώπη, Κόσμος: Μια
πρόκληση για την ελληνική παιδεία |
|
|
9.00 - 9.30 |
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ |
|
Παγκοσμιοποίηση και
ελληνική παιδεία. Αδήρητη ανάγκη ή θυσία της εθνικής και πολιτιστικής μας
ταυτότητας; Θέσεις, αντιθέσεις, προοπτικές |
|
|
9.30 - 10.00 |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
|
|
|
10.00 - 10.30 |
Διάλειμμα - καφές
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Δ. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Αίθουσες 1ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπλίου
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ Α΄ |
|
Προεδρεύοντες: Η. Μετοχιανάκης - Θ. Μυλωνάς - Κ. Μαλαφάντης |
|
|
|
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ |
|
Παγκοσμιοποίηση και Μεσσιανισμός: η εκπαίδευση ως όχημα για τη διασπορά του προτεσταντισμού στο ιεραποστολικό κίνημα του 19ου αιώνα |
|
|
|
ΗΛΙΑΣ ΜΕΤΟΧΙΑΝΑΚΗΣ |
|
Διαχρονική διάσταση της ελληνορθόδοξης χριστιανικής παιδείας και παγκοσμιοποίηση |
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ VI |
|
|
|
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ -ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ |
|
|
|
Συντονιστές: Αχιλ. Καψάλης - Δώρος Θεοδούλου |
|
|
|
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ |
|
Η υπαρκτή εκπαιδευτική επικοινωνία σε σχέση με τις επικρατούσες μορφές της |
|
|
|
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ |
|
Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην κοινωνία της παγκοσμιοποίησης |
|
|
|
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΔΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
|
|
Επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και παγκοσμιοποίηση
|
|
|
|
ΝΤΙΝΑ ΡΗΓΑΤΟΥ
|
|
Ο
εκπαιδευτικός απέναντι στις νέες προκλήσεις
|
|
|
|
|
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ Β΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Σ. Γεωργίου - Κ. Παπαχρήστος - Σ. Ασλανίδου
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
|
|
Τα διαπολιτισμικά
χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού
στην παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα
|
|
|
|
ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ
|
|
Η διαπολιτισμική
ετοιμότητα του Έλληνα εκπαιδευτικού και η σημερινή σχολική πραγματικότητα.
Θεωρητική και εμπειρική προσσέγγιση
|
|
|
|
|
|
ΝΤΑΙΖΗ-ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΔΑΝΙΗΛΙΔΟΥ
|
|
Η θέση του
εκπαιδευτικού επαγγέλματος σ' ένα παγκοσμιοποιημένο
μέλλον
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ VII
|
|
|
|
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ - ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
|
|
|
|
Συντονιστές: Φ. Κοσσυβάκη
- Α. Κοντάκος
|
|
|
|
ΣΟΦΙΑ ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
- Τηλεόραση - Εκπαίδευση
|
|
|
|
ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ Ι.ΤΣΙΤΟΥΡΙΔΟΥ
|
|
Διαδίκτυο, εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί
|
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΥΖΑΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και Τεχνολογικός εκσυγχρονισμός της ελληνικής εκπαίδευσης
|
|
|
|
|
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ Γ΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Α. Καραμπέτσας - Ν. Παπαδάκης
- Γ. Πασιαρδή
|
|
|
|
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΚΕΣ
|
|
Πληροφορική
και εκπαίδευση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΝΕΖΗ
|
|
Ηλεκτρονικός
αλφαβητισμός: η άσκηση στην e-ανάγνωση πρόκληση για
το ελληνικό σχολείο
|
|
|
|
ΦΕΝΙΑ ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΔΟΥ
|
|
Ιστοσελίδες
μαθητών της Β/μιας Εκπαίδευσης: κριτική επισκόπηση
της παρουσίας και συμμετοχής των παιδιών - Διαμόρφωση υποκειμενικότητας
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Γρ.
ΠΑΠΑΣ
|
|
Το διαδίκτυο στην Ελληνική Εκπαίδευση ως δυνητικό μέσο
συμβολής στην "παγκοσμιοποιημένη" γνώση
και επικοινωνία: δυνατότητες και προβληματισμοί
|
|
|
|
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΜΑΡΙΑΝΟΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
και Μ.Μ.Ε.: αναζητώντας την παιδαγωγική υπέρβαση
του μηντιοκεντρικού λόγου
|
|
|
|
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
|
|
Η υπολογιστική
Τεχνολογία ως μέσο Προαγωγής της Υγείας των παιδιών με ειδικές ανάγκες, στο
πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης
|
|
|
|
|
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ Δ΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Κ. Μάνος - Ε. Λεοντσίνη - Π. Διαμαντόπουλος
|
|
|
|
ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΗ
|
|
Πληροφορική
στην εκπαίδευση: η τεχνολογία οδηγός ή υπηρέτης του εκπαιδευτικού συστήματος;
|
|
|
|
ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΣΚΟΥΡΑ
|
|
Οι νέες
τεχνολογίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση του μονοθεσίου
δημοτικού σχολείου Πυλών Καρπάθου
|
|
|
|
ΝΕΛΛΗ ΚΩΣΤΟΥΛΑ - ΜΑΚΡΑΚΗ
|
|
Η χρήση των
ηλεκτρονικών εφημερίδων στη διαπολιτισμική
προσέγγιση της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΟΥΛΙΑ - ΤΖΕΛΕΠΗ
|
|
Μαθαίνοντας σε
μια δημοκρατική Ευρώπη: το ευρωπαϊκό δίκτυο " Children's identity and Citizenship in Europe"
|
|
|
|
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΝΤΑΚΟΣ
|
|
Παγκοσμιοποίηση
- Νέα μέσα και ο ρόλος της παιδαγωγικής των μέσων
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ VIII
|
|
|
|
ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΔΙΑΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
|
|
|
|
Συντονιστές: Γ. Λεοντσίνης - Ε. Χοντολίδου |
|
|
|
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΦΑΣΟΥΛΗΣ
|
|
Τα οργανωτικά
- διοικητικά μοντέλα Α.Ε.Ι. Ευρωπαϊκών χωρών και η ανταπόκρισή τους
στις ανάγκες της Παγκοσμιοποιημένης Οικονομίας
|
|
|
|
|
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ Ε΄ |
|
Προεδρεύοντες:
Ι. Σαλβαράς - Σ. Ματσούκας - Ι. Καμαριανός
|
|
|
|
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΟΥΔΗΡΑΣ
|
|
Προσανατολισμός
και αποστολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στον 21ο αιώνα
|
|
|
|
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΦΥΡΙΠΠΗΣ
|
|
|
Το ελληνικό
Πανεπιστήμιο στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Η περίπτωση του Πανεπιστημίου
Αθηνών και η πολιτική του στον τομέα της διάδοσης των Ελληνικών Σπουδών στο
"παγκόσμιο χωριό" του 21ου
αιώνα
|
|
|
|
|
|
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΥΣΤΟΥΡΑΚΗΣ - ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
|
|
|
Η προώθηση της
διαβίου εκπαίδευσης και η επαφή με την ελληνική
κουλτούρα. Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
|
|
|
|
|
|
ΠΟΠΗ ΒΡΥΝΙΩΤΗ
|
|
|
Διεθνής και
συγκριτική έρευνα στην εκπαίδευση ενηλίκων στο πλαίσιο της διαβίου μάθησης: "Η αναγκαία ουτοπία";
|
|
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΖΑΡΙΦΗΣ
|
|
|
Το
"παγκόσμιο χωριό", η "καλπάζουσα
θεωρία" και η "νομιμοποίηση μέσω της παραλογίας".
Μια μεταμοντέρνα θεώρηση της συγκριτικής έρευνας στο χώρο της συνεχιζόμενης
εκπαίδευσης μέσω της χρήσης βιογραφικών κειμένων
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ IX
|
|
|
|
|
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ - ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ
|
|
|
|
|
|
Συντονιστές:
Γ. Κιτσαράς - Α. Νύχτα
|
|
|
|
|
|
ΕΛΣΗ ΝΤΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ - ΑΛΚΗΣΤΙΣ
ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ
|
|
|
Η συνεργασία
νηπιαγωγών - γονέων/οικογένειας στο Ελληνικό
νηπιαγωγείο
|
|
|
|
|
|
|
|
11.00 - 13.00 |
ΟΜΑΔΑ ΣΤ΄
|
|
|
Προεδρεύοντες:
Ι. Μαρμαρινός - Κ. Ταμουτσέλη - Π. Τσιτουρίδου
|
|
|
|
|
|
Α. ΑΛΕΥΡΙΑΔΟΥ - Ε. ΜΑΥΡΙΚΑΚΗ - Ε. ΤΣΑΚΙΡΙΔΟΥ
|
|
|
Η ανάπτυξη της
κατανόησης μερικών βασικών βιολογικών εννοιών από τυπικώς αναπτυσσόμενα
παιδιά και παιδιά με σοβαρές δυσκολίες μάθησης
|
|
|
|
|
|
Α. ΣΠΙΝΘΟΥΡΑΚΗ - Μ. ΠΟΥΛΟΥ
|
|
|
Η διδακτική
αποτελεσματικότητα των υποψηφίων εκπαιδευτικών
|
|
|
|
|
|
Ε. ΚΟΛΙΑΔΗΣ - Κ. Λ. ΜΥΛΩΝΑΣ - Ε. Λ. ΚΟΥΜΠΙΑΣ
- Π. ΓΙΑΒΡΙΜΗΣ
|
|
|
Στάσεις και
αντιλήψεις των μαθητών Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου σχετικά με την ένταξη των
μαθητών με ειδικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
|
|
|
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΨΑΛΗΣ
|
|
|
Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία: Διεθνής εμπειρία και
ελληνική πραγματικότητα
|
|
|
|
|
|
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΣ
|
|
|
Η αυτοαντίληψη
και η σχέση της με την επαγγελματική ανάπτυξη του ανθρώπου: η αναγκαιότητα
εξέτασης του μορφώματος, στα πλαίσια των σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών
εξελίξεων
|
|
|
|
|
|
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΟΚΟΤΑΣ
|
|
|
Ο ρόλος της
γλώσσας στην κατανόηση των Φυσικών επιστημών
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ε. ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΡΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
|
||
|
||
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ |
||
|
|
|
13.30 - 14.00 |
Προεδρείο:
|
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΣ
|
|
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΕΡΖΗΣ
|
|
|
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΡΙΛΙΑΝΟΣ
|
|
|
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΥΡΓΙΩΤΑΚΗΣ
|
|
|
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ
|
|
|
|
ΣΤΕΛΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
|
|
|
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΑΝΟΣ
|
|
|
|
|
Καταληκτήρια ομιλία από τον πρόεδρο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Καθηγητή Αθανάσιο
Παπά
|
|
|
|
|
|
Πέρας εργασιών
|
|
|
|
|
14.00 |
Γεύμα |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2001
ΣΤ. ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
(POSTERS)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
|
Συντονιστές: Π. Παπούλια - Θ. Κοτοπούλης |
|
|
11.30 - 11.55 |
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΟΥΖΑΛΑ |
|
Το κλειδί για τη διαρκή ανταγωνιστικότητα: διαπαιδαγώγηση, μόρφωση και εκπαίδευση μέσα από το θεσμό του ολοήμερου σχολείου |
|
|
12.00 - 12.25 |
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΗΣ - ΑΙΚ. ΣΟΥΣΑΜΙΔΟΥ-ΚΑΡΑΜΠΕΡΗ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΡΒΟΥΝΗΣ - ΜΙΛΤΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ |
|
Η προσαρμογή στο γυμνάσιο των μαθητών που φοίτησαν σε ειδικές τάξεις |
|
|
12.30 - 12.55 |
ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ - ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ |
|
Η μελέτη της καθρεπτικής γραφής σε 402 παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Αξιολόγηση και παιδαγωγική παρέμβαση |
|
|
13.00 -13.25 |
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΟΥΤΣΚΟΥ |
|
Η ορθογραφική ικανότητα των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών των δημοτικών σχολείων του Ν. Κυκλάδων |
|
|
13.30 -13.55 |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΝΑΒΟΠΟΥΛΟΣ - Π. ΣΤΑΓΙΟΠΟΥΛΟΣ |
|
Οι ιδέες των παιδιών προσχολικής ηλικίας για το κωφό - βαρήκοο παιδί |
|
|
|
|
|
Συντονιστές: Β. Βουϊδάσκης - Ι. Κεκές |
|
|
16.30 - 16.55 |
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΦΡΑΝΤΖΗ |
|
Στάσεις κωφών μαθητών μπροστά στη σχολική "ενοποίηση" |
|
|
17.00 - 17.25 |
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΠΟΣ |
|
Η μαρτυρία του Έλληνα ορθόδοξου μαθητή στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνία |
|
|
17.30 - 17.55 |
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΕΣΗΣ |
|
Η στάση των Τσιγγάνων προς το Σχολείο και η αντιμετώπισή τους απ' αυτό |
|
|
18.00 - 18.25 |
ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ - ΙΡΙΑΝΝΑ ΔΙΑΚΙΔΟΥ |
|
Η ανάπτυξη της ικανότητας διάκρισης μεταξύ πεποιθήσεων και απόψεων |
|
|
|
|
18.30 - 18.55 |
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΛΑΠΟΡΤΑΣ - ΑΝΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ |
|
Η συμβολή του Ελληνικού πνεύματος στην ανάπτυξη των Θετικών Επιστημών ανά τον κόσμο, και η θεμελίωση και εξέλιξη των επιστημών αυτών πάνω στους κίονες της ελληνικής σκέψης |
|
|
19.00 - 19.25 |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΚΟΛΙΑ - ΕΛΕΝΗ ΖΥΓΟΥΡΗ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ |
|
Εκπαιδευτικό λογισμικό: "Μαθαίνω το ευρώ" |
|
|
19.30 -19.55 |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΑΚΟΣ |
|
Δίαυλος Τεστ. "Αναδεικνύοντας το χάρισμα". Αποσαφήνιση και προσδιορισμός του όρου και της σημασίας της διάγνωσης |
|
|
20.00 - 20.25 |
ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ |
|
Η μαθηματική παιδεία στο δημοτικό σχολείο κατά τον 21ο αιώνα. Ο εκσυγχρονισμός της μαθηματικής εκπαίδευσης ως ζητούμενο |
|
|