«Περιστρέψατε τους οφθαλμούς, ω νέοι, εις όλα τα μέρη, και ίδετε αν κανέν από τα σημερινά έθνη έχη προπάτορας τοιούτους, οποίους ημείς, παραδείγματα αρετής και σοφίας ενωμένα τόσα, όσα αναγινώσκομεν εις τα συγγράμματα των προγόνων μας. Συλλογίσθητε, αν ήναι τίμιον και καλόν να καυχώμεθα εις ταύτας τας πατραγαθίας, χωρίς να δείξωμεν και ημείς ιδίας ανδραγαθίας· να υποφέρωμεν ονειδιζόμενοι από τα άλλα Έθνη, ως ανάξιοι της προγονικής ημών ευγενείας και δόξης, ως έθνος ηλίθιον, ως ανωφελές βάρος της γης». Αδ. Κοραής, Προλεγόμενα στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς (1802).

korais1
 

«Ο παιδαγωγός είναι ο άνθρωπος που βρίσκει τον υπέρτατο σκοπό της ζωής του να βοηθή τους ομοίους του στη διάπλασή τους. Ο παιδαγωγός είναι ο εραστής της ανθρώπινης τελειότητας, που με αγάπη και πίστη βλέπει στις νέες ψυχές τη δυνατότητα μιας καλύτερης ανθρωπότητας και θέτει ολόκληρο τον εαυτό του υπηρέτη της δημιουργίας της, βρίσκοντας σ’ αυτή του την ενέργεια τη βαθύτατη ικανοποίηση του είναι του. Ο παιδαγωγός αντικρίζει το κάθε τι στη ζωή, το παιδί κι όλες του τις ενέργειες με το μάτι του ψυχοπλάστη. Αυτή λοιπόν τη συνείδηση του παιδαγωγού, που βέβαια δυναμικά πρέπει να προϋπάρχη σ’ εκείνους που θ’ αφιερωθούν σ’ αυτό το έργο, πρέπει να καλλιεργήσωμε και να λεπτύνωμε». Δημ. Γληνός, Ο σκοπός της Παιδαγωγικής Ακαδημίας (1924).

Dimitris_Glinos_Portrait
 

Διαβάζετε πολύ, καταλαβαίνετε λίγο, δε σκέπτεστε καθόλου, δουλεύετε περισσότερο απ’ ότι πρέπει, δεν κινείστε καθόλου… Όλη η ζωή που ζήτε έξω από την τάξι, η οικογενειακή ζωή με τα θέλγητρά της, η ζωή με τις φιλενάδες σας, τα παιχνίδια, οι περίπατοι, ό,τι ακούτε και βλέπετε έξω, όλα αυτά, ένας κόσμος ολόκληρος, ο δικός σας κόσμος, είναι αποκλεισμένα από το σχολείο… Και όμως εκεί μέσα είναι όλη η ψυχή σας, τα αισθήματά σας, το πνεύμα σας. Αλ. Δελμούζος, Το κρυφό σκολειό 1908-1911.

delmouzos3
 

«Η θέση της πολιτείας απέναντι στην παιδεία είναι εξαιρετικά λεπτή. Η παιδεία δεν μπορεί να μπει στην ίδια μοίρα με τους άλλους θεσμούς που εξυπηρετούν την κοινωνική συμβίωση: την εσωτερική και την εξωτερική ασφάλεια, την οικονομική συναλλαγή, τη συγκοινωνία, την πρόνοια για τους φτωχούς, τους ανάπηρους κτλ. Και μόνο το γεγονός ότι η παιδεία έχει στενή συνάφεια οργανική με την επιστήμη (κυρίως ως προς το περιεχόμενο των πνευματικών αγαθών που προσφέρει, και όχι μόνον ως μέθοδος εργασίας) πείθει ότι πρέπει να της αναγνωριστεί κάποια αυτοτέλεια. Δεν μπορεί η πολιτεία να τη ρυθμίζει αυθαίρετα, όπως δεν μπορεί να ρυθμίζει αυθαίρετα και την επιστήμη». Ε. Π. Παπανούτσος, Φιλοσοφία και Παιδεία (1958).

papanoutsos
 

«Έφτασε ο καιρός να βοηθήσωμε να κατασταλάξη και να διαμορφωθή ο τύπος του «μορφωμένου» μας, ενιαίος και ελληνικός, με την εθνική του αξιοπρέπεια και το χαρακτήρα του, χωρίς ξιπασιά περιούσια μα και χωρίς κανένα παρασιτισμό. Μέρος της ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση, που πρέπει να την ξεπεράσωμε μια ώρα αρχύτερα, βαραίνει το σπίτι των «μορφωμένων» και τη μητέρα. Αν αυτή βρέθηκε ώς τώρα στην πρωτοπορία της γλωσσομάθειας είναι καιρός να σκύψη στοχαστικότερα μέσα της και να θερμανθή για μια κίνηση πρώτα πρώτα εσωτερική, που θ’ αναγνωρίζη πιο ανεπιφύλαχτα τα δίκαια της «μητρικής» γλώσσας, που είναι για μας και ένα κομμάτι παλιάς, ένδοξης κληρονομιάς». Μαν. Τριανταφυλλίδης, Οι ξένες γλώσσες και η αγωγή (1946).

manolis triantafylidis 3
 

Σχετικά με την ΠΕΕ

Η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (Π.Ε.Ε.) είναι επιστημονικό παιδαγωγικό σωματείο, που ιδρύθηκε το 1981 και έχει έδρα την Αθήνα. Τα γραφεία της είναι στην οδό Αναξαγόρα 1 και Σωκράτους (πίσω από το Δημαρχείο). Παραρτήματά της λειτουργούν σε διάφορες πόλεις...Περισσότερα

Easy to Use

Most "premium" WordPress themes look good on the outside, but getting them set up is next to impossible. Sansation is different. We've invested over 150 hours in development to ensure that this is one of the most usable WordPress themes you've ever experienced.

Learn more

Προσεχή Συνέδρια

Εδω πρεπει να μπει καποιο σχετικο κειμενο και μια φωτογραφια για τα Προσεχή Συνέδρια

Περισσότερα