Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις

Στη στήλη αυτή δημοσιεύονται παιδαγωγικά άρθρα, παιδαγωγικές απόψεις και παιδαγωγικοί προβληματισμοί, που μπορούν να διαφωτίσουν για παιδαγωγικά ζητήματα, να αποτελέσουν αφορμή για περαιτέρω προβληματισμό, να προκαλέσουν σχετικό διάλογο και να αποτελέσουν την αρχή για εκπαιδευτικές αλλαγές, ακόμα και μεταρρυθμίσεις. Η απόφαση για τη δημοσίευση του κάθε κειμένου ανήκει στο Δ.Σ. της Π.Ε.Ε., είναι ευνόητο όμως ότι την ευθύνη των απόψεων που παρατίθενται την έχουν οι συγγραφείς τους.  

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Αντιπρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, “Το σχολείο, η επίδοση και η αριστεία” (06/09/2017)

Νίκος Ζούκης, Εκπαιδευτικός – Ερευνητής, “Νέες προσεγγίσεις στην Επιστήμη της Αγωγής: Το παράδειγμα της σφαιρικής – ερμηνευτικής – εφαρμοσμένης παιδαγωγικής” (05/07/2017)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Αντιπρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, “Η περιγραφική αξιολόγηση σε σχέση με το σχολείο, τον μαθητή και την επικαιρότητα” (19/01/2017)

Ανακοίνωση της Π.Ε.Ε. για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και την εισαγωγή στα Παιδαγωγικά Τμήματα (05/09/2016)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, “Η Παιδαγωγική και Κοινωνική Αποστολή του Σχολείου από την οπτική του «Προσδοκώ», του «Είναι» και του «Θέλω»” (27/04/2016)

Θεόδωρος Νταλάκας, Παιδαγωγός, “Εκπαίδευση: Πρακτικές και επινοήσεις χωρίς μέλλον” (07/02/2016)

Αθανάσιος Ε. Παπάς, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, “Να ξαναλειτουργήσει το Μαράσλειο Διδασκαλείο καθώς και τα Διδασκαλεία όλης της Ελλάδος” (24/01/2016)

Θεόδωρος Νταλάκας, Παιδαγωγός, “Αξίες και πολιτικές παρεμβάσεις” (22/01/2016)

Θεόδωρος Νταλάκας, Παιδαγωγός, “Εκπαίδευση έξω από τη ροή της ιστορίας” (08/12/2015)

Αθανάσιος Ε. Παπάς, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, “Να ξαναλειτουργήσει το Μαράσλειο Διδασκαλείο καθώς και τα Διδασκαλεία Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας” (28/12/2014)

Θεοδωρος Νταλάκας, Παιδαγωγός, “Κριτική εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων” (10/11/2014)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, “Ο ατομικισμός ως ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της συμπεριφοράς μας” (10/07/2014)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, “Η κουλτούρα της καθημερινότητας των Ελλήνων φανερώνει παγιωμένα χαρακτηριστικά της παιδείας τους” (29/05/2014)

Γιώργος Δ. Γρόλλιος, Καθηγητής Παιδαγωγικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, “Σχετικά με το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” (05/05/2014)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, “Βασικοί λόγοι που καθιστούν δυσεφάρμοστη και αναποτελεσματική τη δρομολογημένη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού” (14/04/2014)

Χαράλαμπος Ι. Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, “Αποτυπώματα της ελληνικής κρίσης στην εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς”.

“Πόσα παίρνεις δάσκαλε; Έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση”, ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της ΟΛΜΕ, 11/05/2013

Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου “Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές” (Τόμος Α΄Τόμος Β΄)

Kate Chanock. Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek

Διάλεξη της Καθηγήτριας Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ: “Βυζάντιο και Νεοελληνική Ταυτότητα”

Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,“Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι άρρηκτα συνυφασμένος με πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς”.

Διακήρυξη των μελών της Ακαδημίας εναντίον κάθε προσπάθειας για την αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου από το λατινικό

Προτάσεις για την αναβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας και την ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας στην εκπαίδευση. Ημερίδα Φ.Σ. Παρνασσός, 13/03/2010.

Οι λόγοι του Ξενοφώντος Ζολώτα στην Αγγλική Αναβάθμιση των Ανθρωπιστικών Σπουδών και Ίδρυση Λυκείων Ανθρωπιστικής Παιδείας. Διήμερο Συνέδριο 10-11/10/2008